Kommunikation er alt

Jeg har de sidste 5 år boet i 2 forskellige bygninger – og sikke en kæmpe forskel, der var på de to. En, hvor der dårligt var nogen kommunikation til ejerne. Det var svært at få kommunikation til både formand, administrator og vicevært. Man skulle ringe, og tit gik der flere dage, før der var svar, og det var træls at føle, at det var svært at komme af med ideer, spørgsmål og opgaver til vicevært etc. Min lejlighed var dejlig, og jeg var glad for den, men den der følelse af ikke at kunne kommunikere, trak vældigt ned på den samlede oplevelse.

Nu har jeg så købt en andelsbolig på Nørrebro. Jeg har boet her i et år nu, og sikke en forskel på administration af de 2 ejendomme. De har et websystem fra Arcomus, hvor alt, hvad jeg har savnet, er samlet i et system. Vi har alle et login, og vi kan for eksempel, når vi har opgaver til viceværten, blot skrive dem på derinde. Ikke noget med at jagte ham på telefonen, som jeg var vant til. Vi får blot en SMS, når alt er på plads. Meget mere brugervenligt.

En af mine venner sidder i bestyrelsen af ejendommen, og han fortæller mig, at administrations af bestyrelsesarbejde også er en leg i systemet.Og udvikleren af systemet har bare styr på tingene – og er hurtig med hjælp, hvis der er behov for det. Se her.

De kan følge med i viceværtens opgaver, de kan oprette projekter, som kun bestyrelsen har adgang til, og også sende referater ud.

Administratoren har adgang til et system, hvor alle kontaktinformationer til alle beboere er samlet et sted.

Vi har også en opslagstavle, som alle beboere har adgang til, og her sker der en masse! Møbler og andre ting sættes til salg. Det er et godt sted at finde gode handler. Vi har endda fået arrangeret en lille sommerfest via dette. Der er ikke noget som at bo i en velfungerende bygning, hvor vi kan kommunikere med hinanden.